Rondje Ring van Willemstad.

15 oktober 2015 - Willemstad, Nederlandse Antillen

De jongeren zijn al redelijk op tijd weggegaan, ze gaan naar de Grote Knip. Daar kunnen ze van een rots af het water in springen en dat avontuur willen ze wel aangaan. Maar na bijna een uur komen ze terug thuis. Ik ben erg verbaasd en krijg al snel de reden daarvan te horen. Er was vlak voor hen een flink ongeluk gebeurd. Een eenzijdig ongeluk waarbij een auto met twee dames (vermoedelijk door veel te hard te rijden) over de kop zijn geslagen en via een aantal flinke cactussen tegen een boom tot stilstand gekomen. Eén van de dames was er voortijdig al uitgeslingerd en beide dames lagen er maar stilletjes bij. De jongeren zijn uiteraard gestopt en hebben met hun handdoeken schaduw voor de slachtoffers gecreëerd, zijn ze met water in de weer geweest tegen de warmte en hebben ze zo stabiel gehouden tot de ambulance er bij was. Selwin was daardoor wel heel erg door de warmte bevangen, dus die hebben we een petje van mij mee gegeven en laten beloven dat hij die de rest van de dag op zou houden om een zonnesteek te voorkomen. Wel heel netjes en goed van ze gedaan om daar te helpen, ik ben trots op ze!!

Voor vandaag staat er een middagje Cabana Beach op het menu. Maar tijdens het ontbijt bedenk ik me, dat ik graag naar de aloë vera plantage toe zou willen. Dan hebben we weer een voorraadje thuis, zalig dat spul voor je huid. Het was nogal druk rond die tijd, want er gaat precies op het moment dat wij er langs willen een school uit en worden alle kids met auto's opgehaald. Die stoppen hier gewoon midden op de weg zodat de kids kunnen instappen, de rest wacht gewoon. Geweldig wat een geduld, geen getoeter of boze koppies, niks! Kunnen we in NL nog veel van leren...!

Het wordt allemaal iets later, dat we het middagje strand laten zitten, en er gewoon een rondje om Willemstad van maken vanaf de plantage. Daar komen we het Zuikertuintje tegen en ik vind die naam zo leuk, dat ik dat ook enthousiast mede deel. Ro draait daarop dan ook de auto de parkeerplaats op. Het is een klein winkelcentrum en we lopen de Jamin binnen, jawel, die heb je hier ook. Als kleine koters lopen we de winkel door op zoek naar snoep van ooit. En die vinden we ook, beiden maken we een klein puntzakje vol en daar zitten we op dit moment ook heerlijk van te genieten tijdens het schrijven van dit blog, haha. Lekker hoor.

Dan gaan we op zoek naar een gelegenheid om lekker te lunchen. We vinden een heel koddig restaurantje: "Het Achtertuintje" . Alleen die naam al, vind ik helemaal leuk. We lopen door naar de tropische tuin en alles ziet er gewoon heel kneuterig uit, zie de foto's. Echt super leuk allemaal. En ook nog eens super vers eten, zelfs de eitjes voor in de eiersalade op brood zijn vers gekookt. Het duurt even, maar dan heb je ook wat, lol.

We duikelen  nog even bij de Appie naar binnen voor de laatste boodschapjes en rijden dan naar het appartement. Daar plons in even het zwembad in, voordat ik me ga omkleden om lekker uit eten te gaan bij Daniels.