Woensdag 14 oktober, Klein Curaçao

14 oktober 2015

We zijn gister best op tijd naar bed gegaan, ik heb alles klaar gezet voor het dagje uit van vandaag!! We gaan naar Klein Curaçao. Een prachtig idyllisch eiland op zo'n dertien KM van Curaçao, met een wrede geschiedenis. Hoe dubbel vind ik dat. Op dit eiland werden namelijk alle slaven gedropt, die ze gevangen hadden genomen. Om er zeker van te zijn dat ze geen ziekten mee zouden nemen, werden ze hier gedropt. Een soort quarantaine dus. Maar later zijn daar meer vrouwen bij gezet, zodat ze daar maar flink moesten voortplanten. De jonge slaven brachten namelijk veel meer geld op. Het enige onderkomen wat ze hadden was eventueel aangspoeld wrakhout. Geen knap bestaan dus, in tegendeel....

Maar goed, ik kan hier niks aan veranderen en ik ga proberen dat van me af te zetten en te gaan genieten van het witste strand van Curaçao. Dat is namelijk op dit eiland te vinden. We zijn om 05:00 uur opgestaan en gaan om 05:30 uur op weg. Lekker op tijd stappen we om 06:15 uur aan boord. Nog voordat we vertrekken om 07:45 uur, kom ik er achter dat mijn tas met snorkelspullen, handdoeken, extra kleding en waterschoenen nog in de auto bij Ro staan. Hij gaat namelijk niet mee, omdat hij zich niet sterk genoeg voelt en echt een dagje moet gaan bijslapen.

Na een boottocht van bijna twee uur, vanaf het Spaanse Water, komen we aan bij het pracht eiland. Er is niets te veel gezegd, ik ben er super stil van. Echt onder de indruk.... jeetje wat is het hier prachtig!!  Een flink aantal mensen gaan met een rubberboot naar de kant toe, maar er wordt ook verteld dat je van de boot mag springen. Van het eerste dek (waar wij zitten), maar ook van het bovendek, dat zo'n vijf meter van het water af is. Jarno, Selwin en Noëlla roepen gelijk dat ze van boven willen springen, en ze zijn super verbaast dat ik mee naar boven loop! Natuurlijk ga ik ook springen, dat is vet leuk!! Selwin filmt alles, Jarno gaat zelfs met salto te water, en ik ga als één na laatste. Gillend en wel, wat is dit lekker, haha.

Gelukkig heb ik dus mijn bikini aan en een handdoek heb ik al snel mogen lenen van een medewerker die er twee bij zich heeft, super lief. Na een korte uitleg krijgen we een lekker ontbijt, broodjes in overvloed. Daarna mogen alle hagedissen ook genieten van een broodje.  Snel het water in, dat is veel te verleidelijk!!! Op schildpaddenjacht en ik heb het geluk dat ik er een filmpje van kan maken. Wat een leuke beesten zijn dat en wat zijn ze snel in het water!!! Ook film ik vele vissen en een hele hus zee egels. Ik ben blij dat ik er niet op gestaan heb per ongeluk, brr wat een stekels hebben die beesten.

Dan gaat de giga scheepsbel en we mogen verzamelen voor een super uitgebreide bbq. Spareribs, kip, beef en hamburgers in overvloed, net als brood, kruidenboter, sausjes, sla en salades. Echt super ruim er is genoeg voor de ruim 120 gasten! En het smaakt super goed. Daarna goed insmeren en weer hopla het water in, aan de kant nog even mijn toetje (watermeloen) zitten eten en wegdromen. Vreemd zoals dat tot me doordringt: ik dagdroom in mijn droom...!

Rond 15:30 uur moeten we alweer aan boord en varen we terug naar Curaçao. Daar staat Ro al op me te wachten, de lieverd. Hij heeft vandaag gelukkig een goede dag gehad, lekker bij geslapen en lekker rustig aan gedaan. Omdat het mis ging met Linda gisteren, hebben we vandaag maar wat samen met haar gedronken en een snack gegeten. Terug bij het appartement maakt hij een heerlijke spaghetti en ga ik rond half tien al mijn bed in. Wat ben ik moe, maar oh zo voldaan!!!